Waddenfonds investeert in marketingcampagne voor Waddenzee Werelderfgoed
Het Waddenfonds verleent ruim € 2.893.500,-- subsidie aan een grootschalig project van het Investeringskader Waddengebied (IKW). Dit bedrag wordt verdeeld onder drie marketingorganisaties in Noord-Nederland voor het vermarkten van de Waddenzee als Werelderfgoedgebied. In totaal is er voor deze grootschalige marketingcampagne in binnen- en buitenland € 5,8 miljoen beschikbaar.
De marketingcampagne voor Werelderfgoed Waddenzee is ontwikkeld door Merk Fryslân, Marketing Groningen en Holland boven Amsterdam en gaat zes jaar duren. In die periode moet het Werelderfgoed Waddenzee als een sterk merk worden neergezet in binnen- en buitenland. Een belangrijk element in de campagne is dat Werelderfgoed Waddenzee als merk zowel lokaal, regionaal als waddenbreed gebruikt gaat worden om toeristen te trekken en een positieve impuls te geven aan de leefbaarheid en economie in het waddengebied. De drie marketingorganisaties zullen daarvoor intensief samenwerken in het Programma Vermarkten Werelderfgoed Waddenzee. Daarbij worden de uitzonderlijke waarden van het gebied en het toeristisch aanbod waddenbreed met elkaar verbonden in verschillende verhaallijnen, die goed te vermarkten zijn.