Tienduizenden mensen bereikt met campagne

Gepubliceerd op 24 juli 2018Voorlichting en educatieAangemaakt door Ik pas op het wad

De filmpjes van Ik pas op het Wad over de Erecode Waddenzee zijn ruim 300.000 keer bekeken op Facebook. In totaal hebben 55.000 mensen tenminste één van de vier filmpjes gezien. De volledige Erecode is zo’n 3.500 gedownload.

Communicatiecoordinator Christiaan Kooistra is tevreden met dit bereik. ,,Het zijn mooie aantallen. Vooral als je beseft dat we nog maar 40% van ons promotiebudget hebben besteed. Nu de zomervakantie echt is begonnen, zullen we dit ook gaan opschroeven. Uiteindelijk is augustus altijd de drukste maand qua toerisme op het Wad.”

Het voordeel van de campagne op Facebook (en Instagram) is dat de doelgroep heel goed valt te bepalen. ,,We richten onze pijlen zoveel mogelijk op mensen die iets hebben met zeilen, (kite)surfen en wadlopen. En daarnaast natuurlijk een interesse hebben in de Wadden”, vertelt Kooistra.

Los van de filmpjes spelen er ook andere zaken op social media om de aandacht te trekken voor de Erecode. ,,Zo hebben we ondermeer een quiz gemaakt en gaan we kijken wat we kunnen doen met filmmateriaal van de Waddenunit.”

De campagne is niet alleen online te vinden. ,,Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld al een mooie folder in de jachthavens uitgedeeld", vertelt Kooistra. "Daarnaast hebben we bijvoorbeeld ook een bannerpen. Daar staat een spiekbriefje op over de Erecode. De pennen zijn populair. Want we hebben ze in 5.000 stuks over de havens verspreid en ze zijn inmiddels zo goed als op.”

Artikel op website Ik Pas op het Wad met filmmateriaal