Nieuwe marketingorganisatie: Friesland als Lovebrand

Gepubliceerd op 7 oktober 2014Recreatie, Sociaal-economischAangemaakt door Congreswereld.nl

Waddeneilanden als apart merk vermarkt.

Merk Fryslân wil Friesland profileren als een Lovebrand. Loek Hogenhout, directeur van de nieuwe marketingorganisatie Merk Fryslân, koerst hierop in de marketing en promotie van Friesland voor de komende jaren. ‘Onze provincie heeft alle ingrediënten in zich om als Lovebrand gepositioneerd te worden. Een Lovebrand is een merk waar mensen bijzondere en vaak emotionele waarden aan toekennen. Feitelijk zijn we al een Lovebrand, maar claimen en operationaliseren we dat nog onvoldoende.’

Brede regiomarketing
De nieuwe organisatie is vanaf nu verantwoordelijk voor de brede regiomarketing van de provincie en bouwt de activiteiten van Beleef Fryslân, Fan Fryslân en voormalig Tourist Info Fryslân verder uit. Merk Fryslân werkt aan de toeristische marketing, productontwikkeling en het gastheerschap van de provincie. De Waddeneilanden worden hierbij als apart merk vermarkt. Daarnaast pakt Merk Fryslân de marketing voor Leeuwarden Culturele Hoofdstad op. Verder worden marketingactiviteiten voor de onderwerpen wonen, werken en studeren uitgewerkt.

Artikel op website Congreswereld