Meer reserveringen voor Terschelling
WEST-TERSCHELLING - Voor de VVV op Terschelling was 2006 een succesvol jaar.
Het aantal reserveringen is met 15 procent gestegen en de organisatie heeft het jaar afgesloten met een positief resultaat van 73.000 euro. Dat deelde directeur Arjen Dähne donderdagavond mee op de jaarlijkse donateursvergadering. Dähne presenteerde voor het laatst de cijfers. De interim-directeur is per 1 april opgevolgd door Hans Noordijk.
Om de positieve tendens vast te houden wil de VVV de komende jaren vooral tijd en energie steken in marketing en promotie. Dit jaar is daarvoor 132.000 euro beschikbaar.
Daarnaast gaan de eilanden gezamenlijk reclame maken via de waddenfederatie. Dit samenwerkingsverband, waarin de VVV's, rederijen en provincie participeren, wil 500.000 euro uittrekken voor de campagne.
,,De uitdaging is om de eilanden op een lijn te houden, met ruimte voor ieders specifieke mogelijkheden'', zei Noordijk. De waddenfederatie heeft een fulltime marketing manager aangetrokken om de campagne te leiden. De eerste resultaten mogen in het najaar verwacht worden, aldus de directeur.
Nieuwe initiatieven moeten op korte termijn meer bezoekers naar het Terschelling trekken. Een promotietoer met een schip van Rederij Doeksen langs verschillende steden in de randstad, die eigenlijk al in maart zou plaatsvinden, staat voor het komende jaar opnieuw op het programma. In september vindt er op Terschelling een evenement met historische reddingboten plaats.
Het boeken via internet wordt steeds populairder, ervaart de VVV. De database voor beschikbare vakantiehuisjes en appartementen trok in topmaanden ruim 400.000 bezoekers. Er is concurrentie van andere boekingsites, maar persoonlijke service daarnaast van de VVV blijft nodig, meent bestuursvoorzitter Willem Mier.