Een nieuwe jas voor Staatsbosbeheer
Staatsbosbeheer krijgt een nieuwe huisstijl, die meer herkenbaarheid en economisch voordeel oplevert. Hét gezicht van Staatsbosbeheer, de boswachter, ondergaat als eerste een metamorfose. Alle boswachters, veldmedewerkers en opzichters lopen vanaf vandaag in nieuwe bedrijfskleding.
In de toekomst zullen ook bedrijfsauto's, drukwerk, bezoekerscentra en bebording in de nieuwe huisstijl worden vormgegeven. De nieuwe huisstijl wordt stapsgewijs ingevoerd, vanuit het oogpunt van efficiency.
De nieuwe huisstijl heeft drie uitgangspunten: echt, passend en eenvoudig. Niet mode, maar comfort, functionaliteit, kwaliteit en een eigentijds gezicht vormen de uitgangspunten voor de nieuwe bedrijfskleding. De nieuwe kleding van Staatsbosbeheer onderstreept de rol van onze medewerkers als gastheer/gastvrouw in de natuur en straalt daarbij herkenbaarheid en de nodige autoriteit uit. De nieuwe bedrijfskleding is uitvoerig getest door middel van draagproeven onder de medewerkers.
De nieuwe huisstijl onderstreept ook de veranderde postie die Staatsbosbeheer als organisatie inneemt. Het nieuwe Staatsbosbeheer is nog meer naar buiten gericht en sluit beter aan op bestuurlijke netwerken. Een goede herkenbaarheid is daarbij essentieel. De komende jaren zal de organisatie verder worden aangepast.